Auguste Renoir |
Claude Monet |
Edgar Degas |
Sytuacja finansowa:
Biedny na początku swojej kariery, wspierany przez
przyjaciół (Bazille, Manet, Caillebotte), kilku rzadkich
kolekcjonerów (Charles Ephrussi, Victor Chocquet, Ernest
Hoschedé...) i marszandów (Durand-Ruel, Ojciec Tanguy). Ulubione tematy: krajobrazy , elementy przyrody (zwłaszcza lilie wodne ), pomniki, sceny plenerowe, portrety . Bliskie relacje: Auguste Renoir (z którym regularnie malował nad brzegiem Sekwany), Frédéric Bazille (który pomógł mu finansowo i pożyczył mu swoją pracownię), Camille Pissarro (z którym schronił się w Londynie, aby uciec przed wojną Franco -Pruski), Alfred Sisley (z którym regularnie je obiady), Eugène Boudin (jego normański mentor), Gustave Caillebotte, Paul Cézanne, Durand-Ruel (kupiec, który mu ufał), Edouard Manet (którego rewolucyjny zapał bardzo inspirował ), Berthe Morisot, Emile Zola. Miejsce pielgrzymki: Jego ukwiecony dom w Giverny w Normandii ; Musée d'Orsay, Musée Marmottan-Monet i Musée de l'Orangerie, w którym znajdują się najpiękniejsze odmiany lilii wodnych (Paryż). |
|
Cytat:
"Motyw jest czymś wtórnym, chcę odtworzyć to, co jest
między motywem a mną." |
|